post

Het belang van visuele content

Infographics, video’s, grafieken, foto’s. Het zijn allemaal vormen van visuele content. Wil je je merk, dienst of expertise echt promoten aan de buitenwereld, dan is het belangrijk dat je actief visuele content creëert en deelt. Waarom? Omdat visuele content meer interactie of engagement creëert dan geschreven tekst.

De eerste websites presenteerden hun content in tabellen, bulletpoints en via URL’s. Dat is vandaag de dag wel anders: iedere minuut wordt er 72 uur aan videomateriaal geüpload op YouTube, delen we 2,5 miljard vormen van content via Facebook en bijna 350.000 foto’s via WhatsApp. Wat is er veel veranderd sinds de beginjaren, en dat is maar goed ook.

Anno 2015 zijn we zeer visueel ingesteld. Zeg nou zelf: hoe neem je beter informatie op, door een geschreven tekst te lezen of een korte video te kijken? Door een rapport te lezen, of een infographic te bestuderen? Precies! Visuele content wint het keer op keer.

Dat is niet alleen een gevoelskwestie: onderzoek toont aan dat visuele content meer interactie of engagement creëert. Facebook-berichten met foto worden ruim twee keer zo vaak gedeeld als berichten zonder afbeelding. Hetzelfde geldt voor Twitter. Infographics worden drie keer vaker gedeeld en geliked dan geschreven content. Ten slotte onthouden we slechts 20% van wat we lezen, maar 80% van wat we zien.

Maar hoe maak je nou zelf aansprekende, visuele content? De onderstaande infographic noemt vijf stappen:

  1. Zoek een onderwerp dat je doelgroep aanspreekt
  2. Selecteer het beste contenttype om je informatie te delen
  3. Maak een aantrekkelijk en effectief design
  4. Zoek potentiële content promoters
  5. Formuleer een strategie om je content te delen

De bovenstaande stappen moeten je helpen om content te maken die ‘beweegt’.

Veel succes ermee!

 

5 Steps to Increased Visual Content Engagement | SEJ

Bron: Search Engine Journal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.